Marek ORT
šéfkuchár v Albrechte, ples v Opere, summit EU, privat-chef pre šľachtickú rodinu Lobkowitz, zakladateľ a odborný garant projektu ŠUHAJÍCI PRI PANVICI.
ŠUHAJÍCI PRI PANVICI je živý projekt, ktorý má ambíciu BAVIŤ SA VARENÍM. Sme emócia, sme veselá, chutná a voňavá spomienka na stretnutie s klientom, kolegom, kamarátom.
Aby pri odpovedi na otázku: ČO DNES BUDEM VARIŤ, človek negúľal očami. Máme ambíciu motivovať a inšpirovať ľudí k vareniu, na ktoré by si netrúfli. Inak povedané, kuracie prsia vie vysušiť každý. Šuhajíci sú tu na to, aby prsia zostali šťavnaté.
Značku založili v roku 2017 moderátor Milan JunioR Zimnýkoval a šéfkuchár Marek Ort, ako zaujímavú formu aktivity na teambuildingu.
Milan, ako moderátor rôznych eventov, videl priestor, Marek tomu dal obsah. Najdôležitejšie v tomto procese bolo nastavenie komunikácie. Aby sme ľuďom ukázali a dokázali, že vedia navariť veci, do ktorých by sa v živote nepustili. Marek nastavil recepty podľa svojho rukopisu a strážil proces samotného varenia a Milan to moderoval svojim štýlom, ktorý využíval pri rôznych gastro akciách v Čechách a na Slovenskou dávno pred programom Moja mama varí lepšie, ako tvoja. A práve pri nej sa Marek Ort a Milan Zimnýkoval spoznali a chtěli něco podniknout. Tak podnikli a postupne sa team ŠUHAJIX rozrástol.
Postupne sa k nám pridali ďalší a zo zážitkového varenia sa stalo HNUTIE, ktoré má niekoľko platforiem.
Nejdem vypisovať, koľko ton surovín sme použili, koľko litrov oleja spotrebovali...
ALE koncom januára ubehli 4 roky, od kedy sme sa s Marek Ort - Šéfkuchař bavili, že by bolo fajn NĚCO UDĚLAT. Vždy si budem pamätať ten moment, keď v aute (kamsi) sme zaregistrovali web a FB profil a povedali nahlas a od teď jsme Šuhajíci Pri Panvici.
👉🏻 Prvý rok bol taký lightový. Viac sme snívali, ako varili a zabávali sa. Prvá skutočná sranda prišla, keď sme dostali faktúru za logo. Srandujem. Team Go Big Names na čele s čokobrutal Rudom Letkom si nás vzali do parády a po dlhom interview nám predstavili dve verzie loga.
Doteraz si pamätám Marekov pohľad na mňa, keď nám Rudo povedal, že logo nepotrebujeme. Že my sme BRAND, zážitok, emócia a nie logo! Chceli sme logo, dostali sme identitu, ktoré logo Šuhajíkov pri panvici vystihuje. Dokonca som sa kdesi v marketingových článkoch dočítal, že názov, logo a identita je nasledovania hodný. A tak sa stalo.
Ukázali sme veľa vecí, ktoré sme si robili podľa seba a keď nás brali ako raritu a úlet, úsmev trošku zamrzol a prišiel rešpekt. Ale dostali sme len to, čo sme rozdávali. 🙂
A tak sme dostali František Sedlák culinary chef. Konečne fešák v teame! Už sme boli traja. Druhý rok bol bohatší, pretože mladý mal drive a ambíciu. Nie je nič lepšie, ako keď sa vám človek zblázni pre značku tak, ako ste sa zbláznili vy. Akurát sa hanbíte to ukázať, aby ste neboli na smiech a toto presne sa stalo. Ferko pochopil, akí sme, čo chceme, ako to dosiahnuť a kam to chceme dotiahnuť. A Ferko dotiahol svoju nevlastnú dvojičku Janíka (Janík Lenhardt). 🔥
A keďže sme gentlemeni, tak Janik si počkal, kým sme predstavili svetu našu Barboru ReBarboru (ReBarbora - veganblog) a jej vegánsky svet. Dokonale sa hodila do toho nášho, síce pokorného sveta, ale zatiaľ bez ženskej ruky a pohľadu. Tento ženský princíp je presne o tom, že nám nehrozí stereotyp a rutina. Zjemnil sa slovník, začali sme viac sťahovať brucho (kto mal) Je jasné, že toto je viac žart a snaha pobaviť, ale iba tak sa dá zaujať. A to si zaslúži Barborina vízia a prisma.
Janik sa dočkal a my sme sa tešili z ďalšieho prírastku, ktorý sme potrebovali, pretože tretí rok bol najrušnejší. Školy varenia pre 75 hostí naraz, 1400 hostí na 12ich degustačkách, záchrana streetfoodovej platformy a potom famózny úspech na eventoch, obchodné zastúpenie pre Big Green Egg Slovensko boli radosť.
A to na ten najväčší drive ešte len príde, pretože rok 2020 nezabrzdil len nás, ale všetkých. Napriek tomu to bol úspešný rok, pretože, to čo dokázala naša social media guru Erika bolo fenomenálne. Niekoľkrát medzi top svetovými hashtagmi, ale hlavne valcovanie tých slovenských, neuveriteľný nárast reagujúceho publika na našich sieťach, je jej výsledok. 😉
A opäť zas radosť, že niekto “cudzí” pochopil kto sme, čo robíme a ako... myslím, že to je team, ktorý za 4 roky čosi prežil, ale hlavne sa teší na nové výzvy. Aj preto, je ready ďalší mladý a talentovaný Šuhajík, ktorý už s nami sem-tam hosťoval a osvedčil sa - Maťo Martin Pastula je ďalší zasvätený.
A my veríme, že NOVÝ NORMAL už bude definitívny a že to, na čo sme sa tešili budeme v skutku už aj robiť. Volá sa to zábava pro varení. 🤩
Ďakujem,
váš Miňo aka Milan Zimnýkoval.